FANDOM

Iron Man 2 Poster.jpg
Iron Man 2
Originální název

Iron Man 2

Režie

Jon Favreau

Scénář

Justin Theroux

Herci
Premiéra

29. dubna 2010

Délka

119 min

Rozpočet

623,9 milionů

Předchozí

Neuvěřitelný Hulk

Následující

Thor

[+/-] [zdroj]

Iron Man 2 je pokračování filmu Iron Man, a třetí film Fáze Jedna a Marvel Cinematic Universe.

Obsah Editovat

V hitparádě okouzlujících rošťáků, kteří tu a tam navléknou nějakou masku, aby zachránili svět, by bral bezkonkurenčně první místo. I proto se původem komiksový superhrdina Iron Man dočkal druhého dílu. Ten slibuje další intenzívní zážitek, v němž navíc už tak luxusní herecké obsazení jedničky doplňují další hvězdná jména – Scarlett Johansson, Sam Rockwell a Mickey Rourke. Hlavní devízou Iron Mana 2 je ale jeho příběh. Zatímco většina maskovaných reků neúnavně střídá civilní a neporazitelnou, tajnou identitu, zručný vynálezce a zbrojař Tony Stark (Downey) v přímém přenosu do celého světa vyzvonil, že pod kovovým oplechováním se skrývá on. Bezprecedentní odhalení samozřejmě nese následky. O Iron Mana se začne vehementně zajímat vláda Spojených států, která chce Tonyho Starka zlanařit do svých služeb. Nespí pochopitelně ani konkurence, zejména jistý Justin Hammer (Sam Rockwell), jenž je vždycky za Starkem o krok pozadu a teď slibuje, že když Stark neodevzdá vládě své hi-tech brnění, vyrobí pro ni vlastní. Nebezpečí pro Tonyho znamená i „východní vítr“, potetovaný rabiát ruského původu Ivan Vanko (Mickey Rourke), přezdívaný Whiplash. Ten má kromě nevyřízených účtů se Starkovou rodinou k dispozici i dva elektrické biče, schopné cokoliv a kohokoliv (ideálně ale Tonyho) přetnout vejpůl. Sílícímu zástupu nepřátel pomáhá Tonymu čelit jeho věrná a zamilovaná asistentka Pepper Potts (Gwyneth Paltrow), která mezitím povýšila na ředitelku Stark Industries a jeho armádní spojka Jim Rhodes (Don Cheadle). Další do party je pak nová Tonyho asistentka (Scarlett Johansson), která toho ví a umí víc, než je ochotná připustit, a jejíž úmysly mohou, ale také nemusí být zcela čisté.

Obsazení Editovat

Obsazení
Štáb

Štáb

Ostatní postavy
Události
Lokace
Organizace a tituly
Zbraně a technologie
Ostatní

Ostatní postavy

Žádné ostatní postavy

Události

  • Stark Expo

Lokace

  • Moskva, Rusko
  • Monte Carlo, Monako
  • Washington D.C.
    • Kapitol
  • Lancaster, Kalifornie
    • Edwardsova letecká základna
  • Los Angeles, Kalifornie
  • Inglewood, Kalifornie
    • Randyho koblihy
  • Malibu, Kalifornie
    • dům Tonyho Starka
  • New York City, New York
    • Sídlo Hammer Industries
    • Stark Expo
  • Nové Mexiko

Organizace a tituly

Zbraně a technologie

Ostatní

Žádné ostatní výskyty

Zdroje Editovat

Externí odkazy Editovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki