FANDOM

Infinity stones low

Kameny nekonečna

Jsou skupina nepředstavitelně mocných artefaktů, nesoucí v sobě sílu 6 aspektů vesmíru.

Před samotným stvořením vesmíru existovalo šest singularit. Po velkém třesku a zrození vesmíru byly zbytky těchto singularit skuty Vesmírnými Entitami (Smrtí, Věčností, Nekonečnem a Entropií) do superhmotných ingotů, Kamenů nekonečna. Každý kámen v sobě nese rozdílné schopnosti, které jsou po tisíciletí využívány rozličnými mimozemskými civilizacemi. Kameny jsou kompletně nezničitelné a bytost, která by shromáždila jejich sílu pomocí Infinity Gauntlet by získala nepřekonatelnou moc.

Jejich energii mohou ovládnout pouze velmi silné bytosti. Red Skull zmizel poté, co se dotkl Tesseractu, Jane Fosterová byla přemožena po kontaktu s Aetherem. Každý kámen může být ovládán samostatně jednou mocnou bytostí nebo skupinou nižších bytostí soustředících se na společný cíl.

Kosmického padoucha Thanose už věčné čekání na zářivé Kameny nekonečna přestalo bavit, takže se konečně zvedl ze své levitující židle, nasadil si mocnou Infinity Gauntlet a vydává se posbírat všech šest zářivých šutříků osobně. Kde všude v MCU se bude muset poohlédnout, než svoji sbírku zkompletuje?

Počáteční písmena nálezů kamenů nekonečna dávají dohromady jméno THANOS. Ten chce kameny posbírat, sjednotit a pomocí jich vyhladit polovinu vesmíru, aby nastolil znovu řád a rovnováhu vesmíru.

  • T jako Tesseract
  • H jako Head (Hlava Visiona)
  • A jako Aether
  • N jako Necklace (náhrdelník)
  • O jako Orb
  • S jako Sacrifice (K získání musíte podstoupit oběť)

Editovat

!!POZOR!! Další část článku obsahuje spoilery k filmu Avengers:Infinity war. Pokud se jich chcete vyvarovat, dále nečtěte. Editovat

Kámen prostoruEditovat

Kámen Prostoru Editovat

Avengers Tesseract2012

Tesseract

  • Barva: Modrá
  • Původní schránka: Tesseract
  • Aktuální majitel: Thanos

Editovat

Vision-0

Vision

Zářivě modrá krychle zvaná Tesarakt slouží jako schránka pro Kámen prostoru. Díky ní mohou s artefaktem manipulovat i lidské bytosti. Dlouho ležel v pokladnici asgardského boha Odina, který jej ale přinesl na Zem. V zapadlé vesnici ležela krychle po celá staletí, než ji ukradl Johann Schmidt, vůdce organizace HYDRA. Ten ji využíval pro vývoj mimořádně pokročilých zbraňových technologií.

Schmidta, známějšího pod jménem Red Skull, nakonec porazil Captain America a záporák se v hněvu pomocí Tesaraktu omylem teleportoval na neznámé místo. Krychle poté skončila v moři, odkud ji vylovil Howard Stark. Pomocí reverzního inženýrství posloužila S.H.I.E.L.D.u ke stejnému účelu, jako prve HYDŘE a podle některých spekulací stála i za vznikem obloukového reaktoru, který napájí Iron Manovy zbroje.

Thanos poslal pro Tesarakt boha Lokiho, kterému za tímto účelem svěřil armádu Chitauri. Tu nicméně v bitvě o New York rozprášil tým Avengers a Thor si krychli vzal zpět do Asgardu, kde ji svěřil svému příteli Heimdallovi. Ten pomocí ní opravil Bifrost, duhový most, který předtím zničil Thor v souboji s Lokim.

Hned na začátku Infinity war se dozvídáme, že Loki si Tesseract tahá stále sebou. Poté, co je jeho bratr mučen, se však tesseractu (a tím i kamene prostoru) vzdává a Thanos tak získává další kámen.

Kámen mysli Editovat

Scepter's Gem

Žezlo Chitauri

  • Barva:Žlutá
  • Původní schránka: Žezlo Chitauri
  • Aktuální majitel: Thanos

Popis: Kámen mysli má schopnost zlomit vůli a podmanit mysl bytostí. Podobně jako Kámen prostoru jej lze využít jako zdroj energie, má schopnost libovolně měnit hustotu a váhu hmoty a vytvářet syntetické materiály.
Byl uzavřen v Žezle Chitauri, chráněn inteligencí známou jako Ultron. Tuto zbraň dostal Loki ve filmu Avengers od Thanose, kterému pomáhal v přípravě invaze na planetu Zemi. Žezlo bylo ve filmu Avangers použito jako klíč k otevření brány skrze Tesseract. Po porážce Lokiho bylo žezlo zabaveno S.H.I.E.L.D.em, během převratu však bylo ukradeno agenty HYDRY. V potitulkové scéně filmu Captain America: Návrat prvního Avengera lze vidět Barona Wolfganga von Struckera, který používá žezlo k experimentům za účelem stvoření lidí se zvláštními schopnostmi, kteří se objevují ve filmu Avengers:Age of Ultron, kde pomocí žezla a vibrania stvoří Visiona, který získa díky kamenu zvláštni schopnosti a také svobodnou mysl.

I přes veškerou snahu však i tento kámen nakonec skončí v rukavici Thanose.

Kámen Reality Editovat

Aether2

Aether

  • Barva: Červená
  • Původní schránka: Aether
  • Aktuální majitel: Thanos

Popis: Kámen Reality, existující ve formě zdánlivě beztížné rudé kapaliny zvané Aether, má schopnost přeměňovat hmotu v temnou hmotu a naopak. Přestože není znám plný rozsah schopností kamene, Malekith byl v jeho symbióze schopen vytvářet hmotu, mocné výboje a vlny energie a pokrýt všech devět světů temnotou.
Aether se chová jako symbiont, který splyne se svým "hostitelem" a daruje mu obrovskou fyzickou sílu. Jsou známi pouze dva hostitelé Aetheru, jedním je Malekith, který jej vlastnil po dlouhá tisíciletí, dokud mu nebyl ukraden, a který jej využíval jako devastující zbraň, druhým potom Jane Fosterová, která nedákáže ovládnout jeho sílu a téměř umírá.

I tento kámen se nachází u sběratele, jak se dozvídáme z potitulkové scény Thor: The dark world. Kámen je ale odcizen Thanosem, který se na planetu dostane dříve, než Strážci.

Kámen Síly Editovat

Power Stone-Clean

Orb

  • Barva: Fialová
  • Původní schránka: Orb
  • Aktuální majitel: Thanos

Popis: Kámen síly je zdrojem ohromné moci a dokáže vytvořit dostatek energie pro zničení planety.
Poprvé se objevuje ve filmu Strážci galaxie. Příslušník rasy Kree, Ronan, je vyslán Thanosem,aby tento klenot získal na mrtvé planetě Morag. Jako první se k němu však dostává Peter Quill, který jej chce prodat Sběrateli. Krátce po předání se jedna ze Sběratelových služek rozhodne využít kamene a osvobodit se, avšak není této moci hodna a rozpoutává ničivý výbuch. Poté se kamene zmocní Ronan, který pomocí něj chce zničit veškerý život na Xandaru, je však zastaven Strážci galaxie, kteří dokážou společnou silou kámen použít a Ronana porazit. Poté je Orb odevzdán Nově Prime , hlavě Impéria Nova a bezpečně zajištěn na planetě Xandar. Odtamtud se ho zmocňuje Thanos.

Kámen Duší Editovat

  • Barva: Oranžová
  • 'Aktuální majitel: thanos

Popis: Ten kdo má Kámen duší vidí všechny bytosti které chce, dokáže si pohrávat s duší živých i neživých bytostí. Kámen duší se objeví až v nejnovějších Avengers: Infinity war, kde ho na planetě Vormir střeží známý záporák z filmu Captain America: The first avenger Red Skull. Aby jste získali tento kámen, musíte obětovat to, co nejvíce milujete. Thanos preto musel obetovať gamoru aby získal práve tento kameň nekonečna.

Kámen Času Editovat

Agamattovo Oko

Agamattovo Oko

  • Barva: Zelená
  • Původní schránka: Agamattovo Oko
  • Aktuální majitel: Thanos

Popis: Kámen času má schopnost zastavit a přetočit čas dozadu, zrychlit proud času, vytvářet časové smyčky v malém i velkém měřítku a jeho držiteli dává možnost podívat se do budoucnosti na různé scénáře dění budoucího.
Byl uzavřen v artefaktu známém jako Agamattovo Oko, který byl později držen a ovládnut Doctorem Stephenem Strangem k zastavení bytosti z Temné dimenze, zvané Dormammu. Doctor Strange se kamene vzdává poté, co zjišťuje, že jiná možnost není.

Za scénou Editovat

  • Žezlo nebylo původně potvrzeno jako jeden z kamenů, později vyšlo oficiální oznámení o Žezle jako jednom z kamenů.

VýskytEditovat

Filmy
Seriály

Seriál

Žádné seriály

ZdrojeEditovat

Uzjegzrfgvwzer
Galerie Czech Marvel Cinematic Universe pro Kameny nekonečna

.