FANDOM

CarterAC
Margaret Carterová
Přezdívka
  • Peggy Carterová
  • Peg
  • Agentka 13
Pohlaví

žena

Národnost

angličanka

Datum narození

9. dubna 1919

Členství
Ztvárněn(a)

Hayley Atwell

Status

naživu

[+/-] [zdroj]
"Svět se hodně změnil a nelze se vrátit zpět. Musíme dělat, co se dá a někdy to nejlepší, co jde dělat, je začít znova."
―Peggy Carterová[zdroj]
Margaret "Peggy" Carterová byla jedním z nejvýznamějších členů SSR před, během a po druhé světové válce. Původně sloužila u Britských ozbrojených sil, na začátku války však přestoupila k SSR, organizaci vytvořené pro boj proti HYDŘE, nacistické divizi. Během tajné mise v Německu zachránila profesora Abrahama Erskina z rukou Johanna Schmidta, velitele HYDRY. Tím umožnila obnovení vědeckého projektu o vytvoření supervojáka. V průběhu projektu se setkala se Stevem Rogersem, vojákem americké armády a jedním z hlavních kandidátů v tomto projektu.[1][2]

V roce 1943, po transformaci Rogerse na jediného supervojáka, smrti doktora Erskina ukončení projektu, Carterová pomohla Stevovi aka Captainovi Americe při jeho vojenských akcích a zamilovala se do něj. Po Rogersově smrti v roce 1945 pokračovala v boji proti HYDŘE, během nějž zajala jednoho z jejích vysoce postavených důstojníků Wernera Reinhardta. Po skončení války a návratu mužl z války zůstala u SSR jako jedna z mála žen.[1][3][2]

Jako agentka SSR pomohla bývalému kolegovi Howardu Starkovi očistit jeho jméno poté, co byl obviněn ze zrady. Později spolu s ním založila Strategickou hazardní intervenční exekuční a logistickou divizi, zkráceně S.H.I.E.L.D. Nakonec se provdala za bývalého vojáka Spojenců a porodila dvě děti, zatímco stále působila v S.H.I.E.L.D.u během studené války.[3][4][2]

VztahyEditovat

RodinaEditovat

SpojenciEditovat

NepřáteléEditovat

  • HYDRA
  • Leviathan
    • Sasha Demidov †
    • Leet Brannis †
    • Miles Van Ert
  • Spider Raymond †
  • Jerome Zandow †

VýskytEditovat

Filmy
Seriály

ZdrojeEditovat

  1. 1,0 1,1 Captain America: První Avenger
  2. 2,0 2,1 2,2 Peggy Carterová na Marvel Cinematic Universe Wiki
  3. 3,0 3,1 Agentka Carterová
  4. Captain America: Návrat prvního Avengera

Externí odkazyEditovat

Uzjegzrfgvwzer
Galerie Czech Marvel Cinematic Universe pro Peggy Carterová

V síti Wikia

Náhodná Wiki