FANDOM

Pilot
Pilot
Seriál

Agenti S.H.I.E.L.D.u

Sezóna

1

Epizoda

1

Režie

Joss Whedon[1]

Scénář
Předchozí

-

Následující

0-8-4

[+/-] [zdroj]

Pilot je první epizoda televizního seriálu Agenti S.H.I.E.L.D.u., která měla premiéru 24. září 2013.[2]

Stručný dějEditovat

Michael Peterson se spolu se svým synem Acem zastavuje na ulici, jejich rozhovor je však přerušen explozí vrchního poschodí blízké budovy. Mike vyšplhá po vnější straně budovy a vleze dovnitř skrz okno. Za neustálého pozorování davem Peterson vyskočí z téměř vrchu budovy se zraněnou ženou v náručí. Mimo jiné jej také sleduje Skye, která si celou záchranou scénu natáčí na smartphone.[1][2]

Mezitím agent Grant Ward je v Paříži v přestrojení za číšníka, díky čemuž získává otisky prstů z odnášené sklenice. Použije je, aby se dostal do tajné skrýše za krbem, naneštěstí je objeven obyvateli bytu, poráží je a rychle unikne za pomocí helikoptéry. Nedlouho poté mluví na tajné základně S.H.I.E.L.D.u mluví s Mariou Hillovou o přítomnosti superhrdinů a předává jí nervové zakončení Chitauri, které získal v Paříži.[1][2]

Náhle do místnosti vchází Phil Coulson, o němž si Ward myslel, že je mrtvý. Coulson mu však vysvětlí, že Nick Fury zfalšoval Coulsonovu smrt, aby sjednotil Avengers. Coulson byl poslán na Tahiti, kde si nějakou dobu odpočinul, nyní se však vrátil zpět do práce. Coulson uvítal Warda na Levelu 7 a řekl mu, že Avengers mají oprávnění pouze k Levelu 6, takže nevědí, že Coulson žije. Také mu sděluje, že byl převelen k jeho nově sestavenému týmu, jehož první misí je vypátrání hackerské skupiny zvané Příliv.[1][2]

Coulson přichází za Melindou Mayovou, která vyplňuje hlášení ź terénu, a přesvědčí ji, aby se také připojila k jeho týmu.[1][2]

Skye se setkává s Petersonem v místní restauraci a varuje ho před S.H.I.E.L.D.em. Později, když ve své dodávce chystá vzkaz pro S.H.I.E.L.D. od Přílivu, je však vyrušena Coulsonem a Wardem, kteří ji odvezou na mobilní základnu zvanou Bus.[1][2]

Coulson a Ward vyslýchají Skye, která s nimi však nespolupracuje, pouze zmíní něco jménem Stonožka, o čemž ani jeden z mužů nikdy neslyšel.[1][2]

Aby získali její důvěru, Coulson Wardovi dá injekci se sérem pravdy QNB-T16 a dovoluje Skye, aby se jej ptala na co chce. Skye jim začne věřit a řekne jim, kde natočila Petersonovu záchranou akci. Coulson okamžitě na místo posílá Lea Fitze a Jemmu Simmonsovou, kteří se snaží určit příčinu exploze. Díky speciálnímu vybavení se jim v troskách podaří najít neznámý artefakt, jenž vezmou s sebou na základnu.[1][2]

Peterson se vrací do továrny, kde kdysi pracoval. Jeho bývalý nadřízený Gary ho naštve, protože jej nechce vzít zpátky, Mike neuhlídá své emoce a ošklivě Garyho zraní.[1][2]

Peterson přichází do nemocnice za ženou, kterou zachránil z hořící budovy. Ukazuje se, že se jedná o doktorku, která mu implantovala nějaký artefakt na levé předloktí, v němž cirkuluje sérum. Chce uveřejnit její projekt, ona ho však varuje, že lidé, kteří ji sponzorují, si to nepřejí. Tvrdí jí, že je to jeho příběh, a vyskakuje ven z nemocničního okna.[1][2]

Fitz a Simmonsová zkoumají projekt Stonožka a zjišťují, že celý projekt je kombinací všech známých zdrojů superschopností; zahrnuje mimozemskou technologii, gama záření, sérum supervojáka a látku Extremis. S využitím videozáznamu a audio, které jim poskytne Skye, reprodukují záznam z místa výbuchu. Sledují události na záznamu a zjišťují, že výbuch způsobil naštvaný muž, jehož látka Extremis v krevním oběhu explodovala. Tento muž měl stejný implantát jako Mike Peterson, takže tým předpokládá, že se mu může stát to samé.[1][2]

Skye se vrací do své dodávky s agentkou Mayovou, aby mohla poslat audio, které je vázané na geolokaci. Peterson ji unese, přičemž omráčí agentku Mayovou. Přinutí ji vymazat všechny záznamy o něm a jeho synovi. Skye to udělá, zároveň však pošle S.H.I.E.L.D.u informace o místě, kde se nachází.[1][2]

Peterson a Skye jsou vystopováni Coulsonovým týmem na nádraží, kam se však dostavil i neznámý střelec, jehož poslala Petersonova doktroka. Mayová omráčí střelce a Coulson mluví s Petersonem o látce, kteoru má v těle, a o nebezpečí, jenž mu hrozí. Zdržuje jej tak dlouho, aby ho Ward mohl střelit Spánkometem, který vynalezli Fitz a Simmonsová, jenž ho omráčil.[1][2]

Později Skye a Coulson dohlíží na to, že Mikův syn bezpečně dorazil do domu své tety. Vrací se zpátky na základnu v Lole, přičemž jí Coulson nabídle místo ve svém týmu.[1][2]

Obsazení Editovat

Obsazení
Štáb

Obsazení

Štáb

  • Joss Whedon - režie a scénář
  • Jed Whedon - scénář
  • Maurissa Tancharoen - scénář
  • Bear McCreary - hudba

Výskyt Editovat

Ostatní postavy
Události
Lokace
Organizace a tituly
Zbraně a technologie
Ostatní

Ostatní postavy

Události

  • bitva o New York (pouze zmínka)
  • Projekt P.E.G.A.S.U.S. (pouze zmínka)

Lokace

  • Los Angeles, Kalifornie
  • New York City, New York (zmínka ve flashbacku)
  • Nové Mexiko (pouze zmínka)
  • Paříž, Francie
  • Rusko (pouze zmínka)
  • Tahiti (pouze zménka)

Organizace a tituly

Zbraně a technologie

Žádné zbraně a technologie

Ostatní

  • Mjølnir (zmínka ve flashbacku)
  • Nervové zakončení Chitauri
  • Sérum pravdy QNB-t16
  • Sérum Stonožky
    • Extremis (pouze zmínka)
    • Gamma záření (pouze zmínka)
    • Sérum supervojáka (pouze zmínka)
  • Spánkomet

ZdrojeEditovat

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 Agenti S.H.I.E.L.D.u: Pilot
  2. 2,00 2,01 2,02 2,03 2,04 2,05 2,06 2,07 2,08 2,09 2,10 2,11 2,12 2,13 Pilot na Marvel Cinamtic Unvierse Wiki

Externí odkazyEditovat

Uzjegzrfgvwzer
Galerie Czech Marvel Cinematic Universe pro Pilot

V síti Wikia

Náhodná Wiki