FANDOM

Pietro.jpg
Pietro Maximoff
Přezdívka

Quicksilver[1]

Pohlaví

muž

Národnost

sokovian

Datum úmrtí

6. května 2015

Členství
Ztvárněn(a)

Aaron Taylor/Johnson

Status

zesnulý

[+/-] [zdroj]
"Tys to nečekal?"
―Pietro Maximoff[zdroj]
Pietro Maximoff, také známý jako Quicksilver, je muž, který se narodil v Sokovii ve východní Evropě dvanáct minut před svou sestrou Wandou. Když se Sokovia stala základnou HYDRY, Pietro a Wanda se nechali zrekrutovat baronem Wolfgangem von Struckerem k pokusům s žezlem Chitauri, díky čemuž dvojčata získala superschopnosti, Zatímco Wanda měla nespočet schoností, například telekinezi či ovládání reality, Pietro získal schopnost vyvinout velmi vysokou rychlost, mimo jiné se mu také změnila barva vlasů.[2]

ŽivotopisEditovat

Brzký životEditovat

Pietro Maximoff se narodil ve východní Evropě v Sokovii, dvanáct minut před svou sestrou-dvojčetem Wandou. Když bylo dvojčatům deset let, během rodinné večeře do jejich domu narazila bomba, která zabila jejich rodiče a uvěznila Pietra a Wandu. Druhý granát, který budovu zasáhl nevybouchl, zůstal ležet nedaleko uvězněných dvojčat. Maximoffovi čekali dva dny, než je někdo našel, celou dobu jen čekali, kdy je bomba s nápisem Stark Industries zabije. Tento traumatický zážitek zanechal v sourozencích nenávist k Americe, především k Tonymu Starkovi a později i k Avengers. Několikrát vedli protesty proti tomuto týmu superhrdinů; kvůli své časté proti-avengerovské aktivitě je S.H.I.E.L.D. umístil na svůj radar.[2][3]

Proti AvengersEditovat

Připojení k HYDŘEEditovat

Cap2 1080p 7786.jpg

Pitero krátce po nabytí svých superschopností

Když dvojčata dospěla, cizí mocnosti začaly okupovat Sokovii, což přivedlo zemi do chaosu. Pietro i Wanda se často účastnili protestů, aby  zahraniční síly nechaly jejich zem na pokoji. Co dvojčata nevěděla bylo, že nepokoje organizovala HYDRA, která si ve staré pevnosti vybudovala základnu, v níž prováděla ilegální experimenty. Jejich velitel, Wolfgang von Strucker, se snažil využít energii žezlo Chitauri a obrátit jej ve zbraň hromandého ničení.[2][3]

Doktor List, jenž teoužil vidět efekt žezla na lidech, oslovil několik sokovianských výtržníků, kteří zahrnovali i Pietra a Wandu, a nabídl jim možnost získat schopnosti, se kterými by byli schopni ochránit a osvobodit svou zem od války. Přestože Wanda částečně pochybovala o jeho slovech, Pietro ji přesvědčil, aby proces podstoupila také.[2][3]

Zatímco ostatní dobrovolníci nepřežili sílu žezla, Pietro a Wanda prošli drastickými změnami. Wanda získala nespočet menzálních schopností jako například telekinezi, hypnózu či energetickou projekci, Pitero byl schopen pohybovat se s nadlidskou rychlostí.[2][3]

Dovednosti a schopnostiEditovat

DovednostiEditovat

  • Avengers Age of Ultron 125.png
    Superrychlost: Quicksilver má schopnost vyvinout extrémně vysokou, supersonickou rychlost. Při používání této schopnosti se kolem něj objeví namodralá aura a bílá poloprůhledná mlha, jenž vždy na chvíli zůstává na místech, kterými proběhl. Když byl vězněn Wolfgangem von Struckerem, dokázal se přesunou z jedné strany své cely na druhou za méně než zlomek sekundy. Během boje byl díky svým schopnostem udělit 'normálně' se pohybujícím tělesům či osobám velký moment síly a setrvačnost.[2][3]
    • Lepší tepelná homeostáze: Quicksilver dokáže odolat vedlejším účinkům zvýšené rychlosti, jako je tření, snížené množství kyslíku či kinetické nárazy.[2][3]
    • Zvýšený metabolismus: Quicksilver má vyšší rychlost metabolismu než normální člověk, posílenou schopnost pohybovat se a jednat, zatímco ostatní se vůši němu pohybují mnohonásobně pomaleji. Také se dokáže rychleji vyléčit ze zranění, například když byl střelen do ramene, během několika vteřin pokračoval v boji, jako by vůbec nebyl zraněn.[2][3]
    • Superlidské reflexy: Quicksilverova rychlost se projevuje také v rychlosti jeho reakcí, což mu umožňuje snáze se vyhnout nebezpečí nebo událostem, jenž by jej mohly ohrozit; dokáže například chytit vystřelený náboj z pistole.[2][3]

SchopnostiEditovat

  • Mnohojazyčnost: Pietro mluvil sokoviansky i anglicky (se silným přízvukem)[2][3]

VztahyEditovat

NepřáteléEditovat

  • Ultron † - spojenec obrácený v nepřítele a vrah
  • HYDRA
    • Wolfgang von Strucker †
    • Doktor List †

VýskytEditovat

Filmy
Seriály

Seriály

ZdrojeEditovat

  1. Tato postava byla v titulcích Avengers: Age of Ultron uvedena jako Quicksilver, v průběhu filmu ji však takto nikdo nenazval
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 Quicksilver na Marvel Cinematic Universe Wiki
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 Avengers: Age of Ultron

Externí odkazyEditovat

Uzjegzrfgvwzer.gif
Galerie Czech Marvel Cinematic Universe pro Quicksilver

V síti Wikia

Náhodná Wiki