FANDOM

Wanda AOU Textless Poster
Wanda Maximoffová
Přezdívka

Scarlet Witch [1]

Druh

člověk

Pohlaví

žena

Národnost

sokovianka

Členství
Ztvárněn(a)

Elizabeth Olsen

Status

naživu

[+/-] [zdroj]

Wanda Maximoffová, také známá jako Scarlet Witch, je lidská žena narozená v Sokovii ve východní Evropě, narozená dvanáct minut po svém bratrovi-dvojčeti Pietrovi. Během obsazování Sokovie cizími mocnostmi dvojčata vstoupila do experimentu HYDRY, kdy na nich baron Wolfgang von Strucker testoval moc Žezla. Díky tomu dvojčata získala superschopnosti - Pietro byl rychlý a Wanda mimo jiné olvádala telekinezi, mysl ostatních a uměla měnit realitu. Po pádu HYDRY se dvojčata připojila k Ultronovi, aby se pomstili Tonymu Starkovi, nakonec však skončili na stejné straně s Avengers, když zjistili Ultronův pravý cíl - vyhlazení lidstva. [2] [3]

Dovednosti a schopnostiEditovat

DovednostiEditovat

  • Psionika: V důsledku vystavení kosmické energii žezla získala Wanda řadu psionických schopností, které se projevovaly ve formě šarlatově zářících proudech energie. Když používá své schopnosti, její duhovky se zbarví na tmavě rudou, zvláště při zvýšeném soustředění. Energie, kterou produkuje, může narušit molekulární vazby, tření, kinetickou energii, tlak, stav hmoty a dokonce i gravitaci. Také je může použík k ovládání forem hmoty na molekulární úrovni.
Telekineze

Telekineze

    • Telekineze: Maximoffová má schopnost posouvat věci jen za pomoci své mysli a manipulovat s nimi. Dokáže také kontrolovat částice a molekuly stejně jako fyzickými silami jako je kinetická energie, tlak, aj. Tyto schopnosti využila například v době, kdy ji spolu s jejím bratrem věznil Wolfgang von Strucker - ve své cele manipulovala s dřevěnými kostkami, za pomoci svých schopností je držela ve vzduchu a následně je rozložila na kusy. S jejími schopnostmi je spojena i její nálada. Při velkém návalu emocí není zcela schopna ovládat své schopnosti, což se projevilo například poté, co zemřel její bratr Pietro.
      • Levitace: Wanda může použít své schopnosti k tomu, aby se zvedla do vzduchu a simulovat let.
      • Energetický štít: Maximoffová dokáže vytvořit štít energie, aby chránila nevinné před nepřátelskou palbou.
    • Telepatie: Wanda dokáže číst myšlenky a mentálně komunikovat se zážitky a vzpomínkami vybrané osoby. Pokud chce, vynese na povrch dávno zapomenutá traumata nebo upraví vzpomínky pomocí neutro-electrického rozharní. Ona sama přitom viděla vzpomínky ovládané osoby. Oči takto zmanipulovaného člověka získaly rudou barvu, stejnou, jako energie, kterou Wanda vytvářela. Dokáže nahlédnout do mysli, aniž by něco ovlivnila - tak se dozvěděla o Ultronově skutečném plánu o vyhlazení lidstva.
      • Mentalmanipulation

        Mentální manipulace

        Mentální manipulace: Maximoffová byl schopna vytvořit zvláštní druh hypnózy, při němž ovládala staré vzpomínky, buď dávno zapomenuté či upravené tak, aby byly děsivější. Při používání těchto schopností se Wandou vytvořená energie v podobě rudé mlhy nahrnula dané osobě do hlavy a zbarvila její oči na šarlatovou barvu. Díky tomu také mohla ovládat činnosti kontrolovaných lidí, což využila například při evakuaci Sokovie. Její mentální schopnosti mají pravděpodobně stejnou sílu jako kámen Mysli; povedlo se jí totiž osvobodit doktorku Helen Cho z jeho nadvlády.
    • Využití energie: Wanda dokáže vytvořit energetické střely, vlny a výbuchy za využití její vlastní prionické a kinetické energie. Také je schopna přetvářet molekulární složení, což jí umožňuje nechat věci rozpadnout se nebo vybouchnout.

SchopnostiEditovat

  • Multilingualismus: Wanda mluví sokoviansky i anglicky (se silným přízvukem).

VztahyEditovat

RodinaEditovat

SpojenciEditovat

NepřáteléEditovat

VýskytEditovat

Filmy
Seriály

Seriály

ZdrojeEditovat

  1. Tato postava byla v titulcích Avengers: Age of Ultron uvedena jako Scarlet Witch, v průběhu filmu ji však takto nikdo nenazval
  2. Scarlet Witch na Marvel Cinematic Universe Wiki
  3. Avengers: Age of Ultron

Externí odkazyEditovat

Uzjegzrfgvwzer
Galerie Czech Marvel Cinematic Universe pro Scarlet Witch

V síti Wikia

Náhodná Wiki